کائوچو طبیعی SMR
نوشته شده توسط : حسینی

آیا می دانید کائوچوی طبیعی (SMR) چیست؟ آیا از نحوه خرید و فروش و همچنین تولید این ماده خاص اطلاع دارید؟ مزایا، معایب، خواص و غیره این ماده کاربردی چیست؟ برای بررسی قیمت و خرید کائوچو با کیفیت بالا به کجا مراجعه کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات اساسی، لطفا تا انتهای این مقاله مهم با ما همراه باشید.

در واقع کائوچوی طبیعی (SMR) را لاستیک طبیعی یا لاستیک هندی می نامند و به لاستیک آمازون، لاتکس و غیره نیز می گویند. کائوچو یک عنصر ضروری در زندگی امروز ما است. جالب است بدانید که این ماده خاص به دلیل خاصیت ارتجاعی زیادی که دارد در ساخت بسیاری از محصولات مانند لوازم برقی، لوازم بیمارستانی، اسباب بازی و ... استفاده می شود. 

 

 

کائوچو (SMR) چیست؟
در یک تعریف یا بیان ساده در پاسخ به این سوال مهم که کائوچو چیست؟ می توان گفت یک لاستیک طبیعی بسیار کاربردی است که به راحتی در طبیعت یافت می شود و با استخراج درختانی مانند افرا به دست می آید. کائوچو از زنجیرهای ایزوپرن تشکیل شده است و به صورت شل به هم متصل می شوند و در صورت جدا شدن، زنجیره ها به راحتی به هم متصل می شوند. این ویژگی خاص، به نوبه خود، کائوچو را سخت می کند. این ماده از برخی گیاهان به دست می آید و به عنوان یک ترکیب شیمیایی خاص در گروه پلیمرها طبقه بندی می شود. شایان ذکر است که اندونزی و تایلند به عنوان تولیدکنندگان اصلی این ماده در جهان شناخته می شوند. این ماده پلیمری از مایع شیری متمایل به سفید حاوی نشاسته، پروتئین، آلکالوئید و غیره تولید می شود.جالب است بدانید که این ماده از 2500 گونه گیاهی تشکیل شده است و عملکرد بیولوژیکی این ماده برای گیاهان هنوز ناشناخته است. طی تحقیقات گسترده ای که بر روی SMR انجام شده است، این ماده طبیعی می تواند از از دست رفتن مایعات داخلی گیاه پس از آسیب رساندن یا آسیب رساندن به گیاهان جلوگیری کرده و با پوشاندن زخم، آن را التیام بخشد. در ادامه به بررسی مشخصات کائوچوی طبیعی SMR 10، مشخصات کائوچوی طبیعی SMR 20، کاربرد SMR 20، کاربرد SMR 10 میپردازیم و همچنین جدول فنی SMR 10 و جدول فنی SMR 20 را مشاهده خواهید کرد. همچنین با مراجعه به وبسایت پارس خورشید میتوانید کاتالوگ محصولات را نیز دانلود کنید.

 


مشخصات کائوچوی طبیعیSMR :

  • این ماده کاربردی در برابر انواع مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  • انعطاف پذیری و همچنین مقاومت بالایی در برابر هیدروکربن ها، شرایط محیطی آسیب پذیر و ناخالصی ها دارد.
  • SMR در برابر پارگی، سایش، فرسایش و غیره مقاوم است.
  • می توان از آن در دمای نزدیک به 50- تا 210 درجه فارنهایت استفاده کرد. به دلیل استحکام کششی بسیار بالای این ترکیب شیمیایی منحصربفرد، به راحتی به مواد دیگر متصل می شود.
  • کائوچو حاوی ناخالصی های طبیعی است. مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی.
  • در برابر حلال های غیر قطبی و روغن آسیب پذیر است.



معایب کائوچو

  • کائوچوی طبیعی یک سری معایب دارد. کائوچو هنگامی که در معرض نور شدید خورشید و اکسیژن قرار می گیرد به سرعت ناپدید می شود. برخی افراد هنگام استفاده از این ماده پوست خود را تحریک می کنند.
  • این ماده خارق‌العاده مقاومت ضعیفی در برابر روغن و چربی دارد و همین عامل منجر به آسیب دیدن این محصول کاربردی می‌شود.
  • از این ترکیبات در ساخت کیس باتری خودرو، قطعات خودرو، شلنگ، کفپوش و ... استفاده می شود. اما به دلیل خاصیت چسبندگی این ماده برای تثبیت خاک در جاده های جدید استفاده می شود.

 


جهت دریافت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت SMR10، قیمت SMR 20 و با نحوه خرید SMR10 و یا خرید SMR 20 با شماره 02191034000 تماس بگیرید و یا از طریق وبسایت پارس خورشید اقدام نمایید.

 





:: موضوعات مرتبط: کائوچوی طبیعی , ,
:: برچسب‌ها: smr , smr10 , smr20 , کائوچوی طبیعی ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: