نوشته شده توسط : حسینی

فیوز چیست و چگونه کار می کند؟

فیوزها قطعات اختصاصی هستند که از اثرات مخرب جریان اضافه برای محافظت از دستگاه های الکتریکی گران تر استفاده می کنند. ولتاژ این فیوزها بسته به تجهیزاتی که از آنها محافظت می کند بین 500 تا 1200 ولت و با شدت جریان متفاوت است. فیوزها در انواع مختلف برای مصارف خاصی طراحی شده اند که در هنگام انتخاب نوع فیوز باید با توجه به نوع مصرف انتخاب شود. انواع فیوز از مدارهای الکتریکی در برابر جریان های غیرمجاز محافظت می کند. در واقع، فیوز وظیفه قطع جریان بیشتر از جریان مصرفی را دارد. در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال که فیوز چیست؟ در ادامه به انواع، ساختار، عملکرد و کاربرد فیوز در سیستم های مختلف الکترونیکی و الکتریکی می پردازیم.

در پاسخ به این سوال که فیوز چیست؟ باید بگوییم که فیوز یکی از پرکاربردترین اقلام در زمینه برق و الکترونیک است و طیف وسیعی از قطعات را شامل می شود. همانطور که می دانید فیوز یک قطعه الکتریکی و محافظ است که در ابتدای قسمت ورودی مدار قرار می گیرد تا مدار را در برابر جریان اضافه محافظت کند.
به همین دلیل است که ما به انواع مختلفی برای محافظت از لوازم خانگی خود در برابر آسیب نیاز داریم. از دیگر مزایای فیوزها در صنعت می توان به مکانیزم ساده، قابلیت شکست بالا، کارکرد مطمئن، تعویض سریع در سیستم آسیب دیده، قیمت مناسب و شرایط اقتصادی مناسب، کاهش چشمگیر تلفات سیستم الکتریکی و کاربردهای متنوعی در صنعت اشاره کرد.

جریان مجاز فیوز تا 100 آمپر بوده و قابل تنظیم نیست.بنابراین برای استفاده از فیوز به عنوان وسیله حفاظتی باید از فیوز با آمپر مناسب استفاده کرد تا حفاظت لازم در مدار مورد استفاده رعایت شود. چیدمان تجهیزات مدار در تابلو برق ابتدا کلید اصلی است که تحت بار قابل خاموش و روشن شدن است، سپس وسیله حفاظتی مانند فیوز و سپس کنتاکتور است.

فیوزها در عمل برای جلوگیری از اتصال کوتاه و آسیب ناشی از اضافه بار یا جریان اضافه استفاده می شوند. فیوزهای قابل تنظیم مجدد که به نام فیوزهای تنظیم مجدد نیز شناخته می شوند به گونه ای عمل می کنند که مدار معمولاً به عنوان یک مقاومت ضعیف متشکل از ذرات رسانا پراکنده در داخل بدنه عمل می کند که در صورت اتصال کوتاه یا اضافه بار با افزایش جریان افزایش می یابد. مقاومت که قطع می شود. جریان مدار، و مدار را می توان پس از کاهش مقاومت دوباره راه اندازی کرد. ویژگی منحصر به فرد این مدل از فیوزها این است که قابل تنظیم مجدد و غیر یکبار مصرف هستند.

 

 

انواع فیوزهای صنعتی

. فیوزهایی که از مدار 120 ولت جداگانه محافظت می کنند معمولاً دو شاخه سرامیکی هستند. فیوزهای کارتریج در داخل یک بلوک فیوز واقع در شکاف جعبه فیوز قرار می گیرند. به طور کلی فیوزهای صنعتی از نظر کاربرد و خصوصیات به چند دسته تقسیم می شوند:

  • فیوزهای AC
  • فیوزهای dc
  • فیوزهای کارتریج
  • فیوزهای dc: این مدل از فیوزها به دلیل کارایی که دارند فقط در یک جهت حرکت می کنند و معکوس نمی شوند. همچنین لازم به ذکر است که معمولاً المان های داخلی باید قدرت کافی برای قطع جریان در زمانی که جریان بالاتر از مقدار نرمال است داشته باشند.
  • فیوزهای AC: این مدل از فیوزها به دو دسته کم فشار و فشار قوی تقسیم می شوند که عموماً در سایزهای کوچک تولید می شوند، به علاوه این مدل فیوزها بین 50 تا 60 دهانه در دقیقه از جریان حداقل تا حداکثر نوسان دارند.
  • فیوزهای کارتریج: این مدل فیوز شامل پایه فیوز، حلقه آداپتور، کارتریج و درپوش فیوز می باشد که در آن کارتریج داخل درپوش فیوز گیره و درب فیوز به پایه فیوز متصل می شود. هنگامی که نوک کارتریج کاملا به پایه متصل می شود، هادی را لمس می کند و این فرآیند اتصالات فیوز را کامل می کند.

نکته مهم این است که فیوزها باید در ابتدای مدار کار کنند تا از شبکه به خوبی محافظت شود. اگر جریان بیشتر از جریان نامی باشد، این نوع بریکرهای مینیاتوری در یک زمان معین دستور قطع می دهند و نسبت به تمام فیوزهای مینیاتوری در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه حساسیت بسیار بالایی دارند و در صورت مشاهده خطایی مدار را قطع می کنند.

یکی از مشکلاتی که معمولا در فصل زمستان پک شما با آن مواجه می شود سوختن فیوز پک است که پس از تعویض آن ممکن است دوباره دچار سوختگی شوید، در این صورت ابتدا باید علت سوختن فیوز پک را پیدا کرده و سپس آن را تعویض کنید. کردی مدارهای بزرگتر 240 ولت و همچنین فیوز اصلی که جریان اصلی را کنترل می کند، از نوع دیگری از فیوز استفاده می کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت فیوز و یا خرید فیوز با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.



:: موضوعات مرتبط: همه , فیوز , ,
:: برچسب‌ها: فیوز , قیمت فیوز , انواع فیوز , کاربرد فیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسینی

در ادامه مقاله قصد داریم برخی از ابراآلات دستی که پارس خورشید ارائه می‌دهد را بررسی کنیم. در این مقاله به بررسی چراغ قوه یا پروژکتور می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقاله را با سوال "چراغ قوه چیست؟" آغاز میکنیم.

 

 

چراغ قوه

چراغ قوه یک وسیله بسیار کاربردی برای همه افراد است. در کلیه خانه ها ، باغ ها ، شرکت ها ، سفرها ، پیاده روی و هر جای دیگر ، هر نوع لامپ باتری کاملاً کاربردی و گاهی اوقات حتی لازم

است. یک لامپ باتری با تعریف ساده یک لامپ قابل حمل است و حجم کمی دارد. بر اساس این تعریف ساده ، لامپ های باتری از نظر فناوری ، ظاهر و ویژگی ها و قابلیت ها از تنوع بسیار

خوبی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی انواع چراغ قوه می‌پردازیم.

 

انواع لامپ های باتری و کاربردهای آنها

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است مردم بخواهند با یک لامپ باتری کاملاً نامرئی در یک مکان تاریک قرار بگیرند ، اما فعالیت های پلیس ، عملیات نظامی و شکار سه رایج است.

 

باتری ها بسته به نوع کاربرد و محل استفاده ، تحت نام های زیر شناخته می شوند:

چراغ باتری برای مسافرت ، کوهنوردی ، کار ، ورزش ، خورشیدی ، سر ، سر ، پلیس ، شکار ، بازتابنده و چراغهای جلو.

با توجه به تنوع زیاد لامپ های باتری ، قبل از استفاده از این دستگاه ، باید استفاده از آن را تعیین کرده و نوع و مدل چراغ قوه را بر اساس استفاده انتخاب کنید. 

 

چراغ قوه

مهمترین قسمت چراغ قوه ، لامپ آن است که معمولاً یک لامپ رشته ای یا یک یا چند لامپ LED است. شما میتوانید کاربرد چراغ قوه را در ادامه مقاله بخوانید.

 

رنگ چراغ قوه

رنگ روشن چراغ ها سفید یا زرد است. نور سفید برای استفاده در شب مناسب است زیرا چشم شما را کاهش می دهد و به این ترتیب بینایی را بهبود می بخشد.

 

لامپ باتری برای آویزها

چراغ هایی وجود دارند که به طور خودکار یا به عنوان آویز استفاده می شوند. این نوع لامپ های باتری فضای کمتری را به خود اختصاص داده و حمل آن آسان است. اما اگر به نور بیشتری احتیاج دارید ، این نوع چراغ قوه مناسب نیست.

 

چراغ قوه

باتری ها دارای پرتوهای متنوعی هستند که می توانند با اکثر مدل های جدید سازگار شوند:

روشنایی کم ، متوسط ​​، زیاد و توربو.

یا حالت مداد ، که برای هدف دقیق است.

از پرتوهای گسترده برای بررسی محیط و مشاهده فضای گسترده استفاده می شود. رژیم جرقه اضطراری و سیگنالینگ ، فلاش اضطراری و کد مرسوف (چراغ های پلیس).

 

باتری چراغ قوه

باتری ها یا با باتری های قابل تعویض کار می کنند یا دارای باتری های قابل شارژ هستند.

در مورد چراغ قوه های قابل شارژ، باتری های لیتیومی انرژی زیادی را برای فانوس های LED تامین می کنند.

 

چراغ قوه چیست و چه کاربردی دارد؟

نوع دیگر باتری ها باتری های آلکالاین هستند که عمر مفید و دوام باتری های لیتیومی را ندارند.

اما باتری‌های لیتیومی گران‌تر هستند باتری‌های لیتیومی بهترین انتخاب برای لامپ‌های LED هستند.

با این نوع باتری، اگر چراغ قوه شما در حالت توربو باشد، دیگر نگران تمام شدن باتری نخواهید بود.

برای دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت چراغ قوه و یا خرید چراغ قوه با شماره 02191034000 تماس بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: همه , فیوز , ابزارآلات دستی , ,
:: برچسب‌ها: چراغ قوه , پروژکتو , انواع چراغ قوه , کاربرد چراغ قوه ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد