تسمه
نوشته شده توسط : حسینی

تسمه برای انتقال نیرو بین محورهای مختلف استفاده می شود. این بند از یک ماده انعطاف پذیر ساخته شده است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. وظیفه تسمه پیچاندن قرقره و اتصال نیروی قرقره ها است. طول تسمه ها حدود شش تا دوازده میلی متر و عرض آن ها بیست تا شصت میلی متر است.

 

 

تسمه های صنعتی به طور گسترده در ماشین سازی استفاده می شود. تسمه ها را می توان باز یا گرد تولید کرد. در صنعت، تسمه ها در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین بسته به کاربرد آنها، تسمه ها در اشکال مختلف و از مواد مختلف تولید می شوند. تسمه های صنعتی به طور کلی در سه طول استفاده می شوند.

حالت اول که به آن تسمه دندانه‌دار نیز می گویند برای انتقال نیرو استفاده می شود.

حالت دوم که تسمه تایم نام دارد برای تنظیم زمان حرکت قطعات موتور استفاده می شود.

آخرین مورد تسمه نقاله است که برای جابجایی اجسام از مکانی به مکان دیگر استفاده می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، جنس تسمه ها متفاوت است. به عنوان مثال، اگر نیاز داریم که تسمه در برابر سایش مقاوم باشد، باید از ماده ای استفاده کنیم که در برابر سایش مقاومت داشته باشد. انواع دیگر تسمه ها باید در برابر روغن، حرارت بالا و کشش مقاوم باشند.

 

 

انواع تسمه

در این قسمت قصد داریم شما را با انواع تسمه آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری در بین گزینه های موجود داشته باشید.

تسمه تخت: این تسمه در جاهایی که قطعات از هم دور هستند استفاده می شود.

تسمه V شکل (ذوزنقه ای): این تسمه بر خلاف تسمه گرد در مواردی که نیاز به نیروی زیاد است استفاده می شود.تسمه چند شیار: اگر چند تسمه V را کنار هم بگذاریم می توان یک تسمه چند شیار ساخت. این تسمه برای انتقال نیروهای بالا استفاده می شود.
تسمه گرد: در صورت عدم نیاز به استحکام زیاد می توان از این تسمه استفاده کرد.

تسمه های آجدار: این نوع تسمه ها از تسمه های تخت و V شکل برای استفاده در ماشین های کوچک مانند ماشین لباسشویی ساخته می شوند.

تسمه دندانه دار: در دستگاه های صنعتی باید از این نوع تسمه برای برنامه ریزی حرکت قسمت های مختلف دستگاه و همچنین انتقال نیرو استفاده شود.

 

جنس انواع تسمه

تسمه ها عموما در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می شوند. تسمه های فلزی و غیر فلزی در میزان استحکام کششی با هم تفاوت دارند. کاربرد تسمه‌ها باهم متفاوت است برای مثال از تسمه های غیر فلزی در بسته بندی اقلامی مانند مصالح ساختمانی، کاغذ و... استفاده می شود اما در بسته بندی لوله ها از انواع فلزات، صفحات مسی، آلومینیومی و فلزی استفاده می شود.

از تسمه ها در ساخت و ساز و صنعت از جمله بسته بندی بارهای سنگین نیز استفاده می شود. از این تسمه ها می توان در مواقعی استفاده کرد که در حین کار به استحکام بالایی نیاز داشته باشیم مانند بلند کردن وسیله سنگین. رایج ترین کاربرد تسمه استفاده از آن در کابل های تلفن و برق می باشد.

گروه صنعتی پارس خورشید در زمینه تامین تسمه فعالیت می‌کند. برای استعلام قیمت تسمه و خرید تسمه با شماره زیر تماس حاصل کنید:

02191034000

بلبرینگ





:: موضوعات مرتبط: تسمه , همه , ,
:: برچسب‌ها: تسمه , انواع تسمه , خرید تسمه , تامین تسمه ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: